Public Art. Amsterdam

BOLD TOREN BOUWMATERIALEN

Live tour Schrijvers en de Stad: Rashid Novaire

>> Speciale editie<< Live tour Schrijvers en de Stad: Fiep van Bodegom

Live tour met Schrijvers en de Stad: Alma Mathijsen

Schrijvers en de Stad: Chris Keulemans en Massih Hutak

Schip van Slebos

How to Kill a Tree, Edward Clydesdale Thomson

Walid Siti – Framer Framed

Sunday Seminar Pay Attention Please! curating the city

Officiële opening Pay Attention Please!

Fietstunnel station Amsterdam CS

IJ-boulevard

Spanje Monument 

Twee Beelden

De 7 poorten

De Muur

ADM monument

Noordbeeld

Ontmoetingsplaats

Observatorium

De Ceuvel

Gedenkteken Atatürk

NDSM-Werf

Ferrotopia – Stichting NDSM-werf

The First Turk Immigrant or The Nameless Heroes of The Revolution – Framer Framed

Johann Arens – Findings on Palpation (Extended Matter IV) – P/////AKT

Amsterdam Magisch Centrum Kunst en tegencultuur 1967-1970 – Stedelijk Museum Amsterdam

Strike A Pose – Framer Framed

Monument for the White Cube

Monuments to the Unsung – Framer Framed

GET LOST – art route, diverse kunstenaars

Silent Scream – Framer Framed

Ode aan de Bijlmer – CBK Zuidoost

De Appel

Untitled (You Don’t Have To Be Here) 

Brace for Impact, Node #6

Sami

Wegwerphuisje

Groot Landschap

Klimmuur

De Poort van Constant

Tuinen van West

Animaris Rhinoseros Transport

Stapeling omlaag

Tectona Grandis

De Kost en de Baat

Black Waves

De Kies

Staalmanplein

Mijn Kunst 2018 – CBK Zuidoost

Anastasis / ἀνάστασις – Oude Kerk

DOE IETS

Monument tegen Apartheid en Racisme

Nelson Mandela

Nationaal Monument Slavernijverleden

Portret van Jan Pieterszoon Coen, J.L. Vreugde

Hortus Botanicus

Monument for Martin Luther King

Gloei!

Voor de Bijen

Tussentijd

The Black Archives

Industrieel Monument

Corned Beef

Zonder titel, Man en Schaap

City Cells

Het Zandkasteel en de Amsterdamse Poort

Dolle Mina

Anton de Kom

Yellow Wings

De Lange Glijbaan

Zonder titel (Twee Schuine Naalden)

Mama Aisa

Sequin Monument

Monument Bijlmerramp

Tayouken Piss

Now, Speak!

Ruimtestructuur

Gedenkteken Steven van Dorpel

Graffiti Art in Heesterveld

Untitled (You Don’t Have To Be Here) – De Appel

De Waag

Licht

De Oude Kerk

Het Raam

Het Bankje

De Straatstenen

Het Stoepje

De Toeristengroep

Het Reclamebord

De Brug

Geluid

Lucht

De Oude Kerk

Waag Society

We Should Have a Conversation (2018) – De Appel

Zonder titel (Hildo)

Ode to Mingus; Spire; Menhir Tower

Opgelichte stoeptegels

Lady Solid

11 Rue Simon Crubellier

Primum movens ultimum moriens

Zonder titel

Your life is calling

Feestelijke beelden

De Wachter

White Noise

Brettensuite

Het Wiel

Betonreliëf

Under Heaven 02

WOW Amsterdam

Cascoland

Opstandingskerk

2 U’s naar buiten / 2 U’s naar binnen

Horse Chestnut

Zonder titel

Rembo

Mirage

Constructie met I-balken

Constellatie van klimtorens

wild care, tame neglect – Frankendael Foundation

Fiep van Bodegom

Roos van Rijswijk

Alma Mathijsen

Massih Hutak

Chris Keulemans

Rashid Novaire

FacebookTwitter
  • tijdelijk — tot 01/09/2018
  • toegankelijk

22 juni – 1 september 2018

Framer Framed

IJpromenade 2, Amsterdam

Gratis entree

www.framerframed.nl

The Silent Scream is gebaseerd op een beeld dat Wafae Ahalouch in de archieven van de Franse medische fotograaf en chemicus Albert Londe vond. Het beeld, dat stamt uit de tweede helft van de 19e eeuw, laat een schreeuwende vrouw zien. Het werd gemaakt als onderdeel van een onderzoek naar wat ‘de vrouwen toestand’ of Hysteria werd genoemd (‘symptomen’ zijn seksueel verlangen, prikkelbaarheid of ‘een neiging om problemen te veroorzaken’). Voor Ahalouch symboliseert dit ‘schreeuwen in stilte’ de onderdrukte positie van vrouwen wereldwijd, omdat hun stemmen vaak het zwijgen wordt opgelegd en hun moeilijke positie buiten beschouwing wordt gelaten.

De zwarte cirkels (of gaten) zijn een terugkerend element in het werk van Ahalouch. Ze is hierin geïnteresseerd vanwege zowel de universele als de gelaagde karakteristieken – in vorm zijn cirkels gelijktijdig gesloten als open en in symbolische betekenis refereren ze vaak naar het oneindige of goddelijke.

Het werk was oorspronkelijk gemaakt voor de Billboard Biennale in Casablanca (Marokko, 2015). Het was specifiek gericht op het claimen van publieke ruimten voor vrouwen. Het werk daagt de huidige maatschappelijke machtsstructuren uit en eist het recht op om gehoord te worden, ongeacht gender. Het bevraagt wat het is om een stem te hebben, wanneer die ongehoord blijft.

Wafae Ahalouch is geboren in Tanger (Marokko) en woont en werkt in Amsterdam. Haar tekeningen, schilderijen, installaties en sculpturen laten een persoonlijke visie zien op een vervreemde wereld. Geschiedenis, religie, politiek, film, sprookjes, familiestructuren en de media zijn belangrijke thema’s in haar werk. Ahalouch werkt vaak in series, waarin ze een verscheidenheid van narratieve gebruikt om nieuwe beelden en verhalen te creëren.

Agenda

october